Jak usunąć swój profil w firmie pozabankowej Vivus?

Jak usunąć swój profil w firmie pozabankowej Vivus?

12 listopada, 2023 1 przez Cezary

Jak usunąć swój profil w firmie pozabankowej Vivus?

Pożyczka pozabankowa jest wygodnym rozwiązaniem dla każdego, kto potrzebuje szybkiej gotówki na niespodziewane wydatki. Jedną z firm pozabankowych, które oferują taki produkt finansowy, jest Vivus. Jak wziąć pożyczkę w niej? Jak usunąć konto po spłaceniu pożyczki w Vivus? Podpowiadamy poniżej.

Co to jest pożyczka pozabankowa w Vivus?

Vivus jest firmą pozabankową, która udziela pożyczek pozabankowych w maksymalnej kwocie 20 000 złotych z możliwością spłaty w układzie ratalnym na 48 miesięcy. W odróżnieniu od kredytu bankowego pożyczkę w Vivus możesz przeznaczyć na dowolny cel. Oznacza to, że możesz przeznaczyć otrzymaną kwotą pieniędzy za sprzęty, które pochodzą także z drugiej ręki lub są dostępne na aukcjach internetowych.




Jak można otrzymać pożyczkę w Vivus?

Jeśli chcesz skorzystać z oferty Vivus, wystarczy, że wypełnisz wniosek online i podasz w nim informacje: swoje dane, numer konta bankowego, numer telefonu komórkowego oraz oświadczenie o uzyskiwanych dochodach. Jeśli weryfikacja przebiegnie pozytywnie, otrzymasz pieniądze na konto jeszcze tego samego dnia lub jeśli dzień składania wniosku będzie wolnym od pracy, to w kolejnego dnia roboczego.

Jak usunąć po uregulowaniu zobowiązania wobec Vivus?

Kiedy spłacisz całą wysokość swojej należności w firmie pozabankowej Vivus, możesz usunąć swoje konto. Wystarczy, że prześlesz informację  o tym, aby pożyczkodawca udostępnił Ci wzór dokumentu na ten temat drogą mailową na adres:  kontakt@vivus.pl. Pamiętaj o tym, że możesz wnioskować o usunięcie swoich danych na dwa sposoby:

  • W całości – jeśli zdecydujesz się na to, Twoje dane z bazy danych firmy zostaną usunięte w całości. Wadą tego rozwiązania jest to, że nie będziesz mógł ponownie założyć konta w firmie Vivus. Nie będziesz mógł skorzystać także z ofert promocyjnych dostępnych w firmie pożyczkowej.
  • W części.

Dlaczego Vivus przechowuje Twoje dane?

Pamiętaj o tym, że mając konto w firmie pożyczkowej masz prawo do: zmiany swoich danych, uzupełnienia ich albo usunięcia. Firma pożyczkowa musi działać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności przestrzegać tych, które dotyczą prania brudnych pieniędzy, czy też finansowania terroryzmu.  Dlatego wybrane informacje muszą być przechowywane przez 5 lat. Należą do nich:

  • Imię i nazwisko
  • Numer pesel
  • Obywatelstwo
  • Seria i Numer Dowodu osobistego lub paszportu
  • Adres zamieszkania.

Nie ma znaczenia to, czy otrzymałeś pożyczkę pozabankową, czy też Twój wniosek został odrzucony, przechowywane są wszystkie dane.

Nawet, jeśli wcześniej spłacisz pożyczkę pozabankową Twoje dane zostaną usunięte dopiero po tym czasie.




Czy zawsze jest konieczne usunięcie konta w Vivus?

Jeśli nie chcesz usuwać konta Vivus, ale drażnią Cię ciągłe smsy firmy z ofertami albo rozmowy telefoniczne z konsultantami, możesz wycofać zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.  Telemarketerzy przestaną do Ciebie dzwonić. Zapis o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się w ustawie o RODO. Samo posiadanie profilu w firmie pozabankowej nie zobowiązuje do niczego.

Dlaczego warto pozostawić konto w Vivus?

Pozostawiając konto w Vivus, łatwiej będziesz mógł wnioskować o kolejną pożyczkę pozabankową w tej firmie. Nie będziesz musiał potwierdzać swoich danych kolejny raz. Kiedy będziesz chciał wziąć kolejną pożyczkę, wystarczy, że zalogujesz się na stronie firmy pożyczkowej Vivus.

Czy usunięcie konta czyści BIK?

Usuwając konto w firmie pożyczkowej, nie wymażesz wpisów, które są dostępne w BIK (Biurze Informacji Kredytowej). Pamiętaj o tym, że BIK może przechowywać Twoje dane przez cały okres spłaty długu, dlatego, że wyraziłeś na to zgodę podczas zawierania umowy. Nie można cofnąć udzielonej zgody. Z kolei, jeżeli spłacisz swoje zobowiązania, a raty opłaciłeś w ustalonym terminie, masz prawo do wycofania swojej zgody dotyczącej udostępniania danych.

Usunięcia konta w firmie pożyczkowej jest możliwe, jednak nie zawsze jest korzystne. Pamiętaj o tym, że nawet jeśli Twój wniosek został rozpatrzony negatywnie Twoje dane i tak będą przechowywane przez 5 lat.